Καινοτομούμε μαζί !
  
  

Εγώ προσωπικά τόσο με την ιδιότητα του μεταφορέα και του Διευθυντή Σπουδών της σχολής επαγγελματικής κατάρτιση μεταφορέων & οδηγών MISTRAL, όσο και με τον θεσμικό μου ρόλο (α/πρόεδρος Επαγγ. Επιμελητηρίου Θεσ/νικης & α/προεδρος Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών) θα υποστηρίξω με θέρμη την προσπάθεια αυτή.
Θα ήθελα να ενημερώσω τους εκλεκτούς συναδέλφους ότι το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος των οχημάτων που κυκλοφορούν στα κράτη μέλη της Ε.Ε. , για τις μεν διεθνείς μεταφορές (μεταξύ κρατών μελών) καθορίζεται από την οδηγία 96/53 με την οποία η Ελλάδα εναρμονίστηκε με το ΠΔ 77/98, για δε τις εθνικές μεταφορές (εντος κράτους μέλους) το κάθε κράτος μέλος έχει το δικαίωμα να καθορίσει μόνο του τα σχετικά όρια.
Έτσι παρατηρούμε να υπάρχουν διαφορές μεταξύ των κρατών μελών ως προς τις μέγιστες τιμές βαρών και διαστάσεων στις εθνικές τους μεταφορές, όπου εμφανίζονται μεγάλες αποκλισεις προς τα πάνω στις Σκανδιναυϊκές χώρες και την Ολλανδία (mega trailers). Οφείλω να ενημερώσω ότι υπάρχει μεγάλη συζήτηση στην Ε.Ε. για να επιτραπεί η κυκλοφορία mega trailers στις διεθνείς μεταφορές.
Στην Ελλάδα το μέγιστο βάρος των φορτηγών οχημάτων που εκτελούν εθνικές μεταφορές καθορίζεται από το ΠΔ 1161/77 όπου το μέγιστο βάρος ορίζεται σε 38 τ.
Το εν λόγω νομοθέτημα τροποποιήθηκε με το ΠΔ 327/200 όπου το μέγιστο βάρος ορίζεται σε 40 τ για συνδυασμούς οχημάτων (ρυμουλκό+ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενο) με 5 συνολικά άξονε και άνω.
Επίσης τροποποιήθκε με τις υπουργικές αποφάσεις 38504/2786/07 & 871/54/13 όπου τα βυτιοφόρα οχήματα (καυσίμων ή υγρών τροφίμων) και τα οχήματα μεταφοράς container έχουν δυνατότητα μικτού βάρους έως και 42 τ. όταν αποτελούνται από συνδυασμούς 5 τουλάχιστον αξόνων.
Για μέγιστο βάρος 44 τ, η μοναδική περίπτωση που ισχύει στην Ελλάδα είναι η μεταφορά container 40 ποδών με συνδυασμό που αποτελείται από 3αξονικό ρυμουλκό και 2αξονικό ή 3αξονικό ημιρυμουλκούμενο στα πλαίσια εκτλέλεσης συνσυασμένης μεταφοράς όπως αυτή ορίζεται από το ΠΔ 431/95 (απόσταση 100χλμ σε ευθεία γραμμή από λιμάνι ή σταθμό, ενιαίο έγγραφο μεταφοράς κλπ).
Δυστηχώς όλα τα container δεν εξάγονται στην Ε.Ε. οπότε οι εν λόγω μεταφορές σεν είναι συνδυασμένες σύμφωνα με την οδηγία, ενώ υπάρχουν πάρα πολλά container 20 ποδών που μεταφέρουν πολύ βαριά εξαγώγιμα προϊόντα (μάρμαρα κλπ) που και αυτά δεν εμπίπτουν στη σχετική ρύθμιση για 44 τ.
Πιστεύοντας ότι η αύξηση του μέγιστου μικτού βάρους και των διατάσεων των οχημάτων στις εθνικές μεταφορές, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις οδικής ασφάλειας, θα ωφελήσει τους μεταφορείς, τους πελάτες των μεταφορέων και θα βοηθήσει στην εξαγωγή των ελληνικών προιόντων με απότερο ώφελος για την Ελληνική οικονομία, υποστηρίζω κατ αρχάς την πρόταση για 44 τ, επιφυλασσόμενος για τον καθορισμό τεχνικών προδιαγραφών (άξονες, φρένα, ελαστικά κλπ) που θα διασφαλίσουν ασφάλεια κυκλοφορίας στις οδούς και παρεπιπτώντος θέτω προβληματισμό για την αύξηση των διαστάσεων με προσάρτηση περεταίρω ημιρυμουλκουμένων σε συνδυασμό ρυμουλκού και ημιρυμολκούμενου.

George Eliadis
ELIADIS TRANSPORT S.A.
Tel +30 2310 754900
Fax + 30 2310 754904
email geliadis@eliadis.gr

Αφήστε μια απάντηση